Kvarnhjulet är en bostadsrättsförening med 176 lägenheter och ligger i Blackeberg.

I en skyddad skogsglänta vid Grimsta naturreservat ett stenkast från Mälaren reser sig husen i Brf Kvarnhjulet. De tre ståtliga husen om 12 våningar har ljusa putsfasader som kontrasterar fint mot den djupa tallskogen.

Området är mycket naturskönt och erbjuder både bärplockning, ett rikt djurliv och härliga bad i mälaren bara ett stenkast bort.

Ladda ned

Icon representing an icon

Stadgar
Energideklaration

Årsredovisningar 2014 - 2022

# Byggår: 2014
# Stadsdel: Blackeberg
# Antal lägenheter: 176
# Våningar: 12
# Uppvärmning: Fjärrvärme, ingår i månadsavgiften. Varmvatten debiteras varje lgh.
# Ventilation: Mekanisk frånluft (FX-system)
# Fönster: 3-glas
# El: Jordade uttag i samtliga lägenheter samt jordfelsbrytare.

Faciliteter

Utöver den egna lägenheten, erbjuder föreningen sina medlemmar tillgång till följande:

# Garage och parkering ovan jord att hyra för bil/MC.
# Cykelförråd
# Gästlägenhet
# 2 st grillar
# Barnvagnsrum
# Förråd i källarplan

Gård & Området

Husen är inbäddade i grönskan från Grimsta Naturreservat. I direkt närhet finns gott om promenadstråk, varierande och ofta elupplysta löparspår och några av Stockholms finaste stränder.

Mellan husen finns gräsytor och lekplatser med sandlådor. Dessutom finns en större lekplats i anslutning till förskolan och ytterligare en lekplats just nedanför parkeringen i en fin glänta. Vid vändplanen finns två stora grillar där det går bra att grilla. Glöm inte kol och något att tända med.

Cykelställ för cyklar finns både utanför entréerna, i cykelrum på markplan samt i cykelrum i källaren.

Föreningen har 150 parkeringsplatser fördelade mellan 83 i garage och 67 ovan jord. Dessutom finns 6 MC-platser i garaget.

Läs mer om Grimsta Naturreservat hos Stockholms Stad